Mooie orthopedische schoenen

Mooie orthopedische schoenen

Op dit deel van de website vindt u alle praktische informatie. Wat vergoedt mijn zorgverzekeraar? Hoeveel kost het mij? Wat is de beste oplossing? Hoe verloopt het hele proces verder?  Die informatie vindt u hier. U kunt veel van deze informatie ook downloaden. Kies 'Diversen' en dan 'Downloads' in de bovenstaande menubalk en maak een keus. Uiteraard zijn er diverse folders in onze winkel aanwezig.

 

PS: klik ook op de foto voor onze laatste Facebook statusupdates!

Ons team

Tony Claudio Petra Caroline Leonie Björn Dianne Oyoma
Inhoud van deze pagina
Klik op een van de bovenstaande opties om direct naar het onderwerp te gaan.

Correcties aan uw confectieschoenen (OVAC)

 

Een eerste oplossing begint vaak met een goed advies en veelal een aanpassing van uw huidig schoeisel. Dit zijn correcties die op, onder of in de schoenen worden aangebracht.  Enkele bekende voorbeelden hiervan zijn:

 

  • Aanpassingen van beenlengteverschillen.

  • Diversen standscorrecties van uw schoenen.

  • Aanpassingen ter ontlasting van uw achillespees.

  • Hakverlagingen of verhogingen.

  • Afwikkelbalken.

  • Oprekken van uw schoenen in de breedte (hallux valgus).

  • Aanpassingen van drukpunten (exostose van haglund, dorsum).

  • Diversen specifiekere aanpassingen.

Orthopedische steunzolen

 

In de volksmond worden steunzolen in een adem genoemd met een korset of steunkous. Alsof het alleen voor hele slechte voeten of de wat ouderen onder ons wordt geadviseerd. Echter niets is minder waar. In principe heeft iedereen baat bij steunzolen. Het vergelijk met een goed matras is snel gemaakt. U zou best heel goed op de grond kunnen slapen, maar een goed ondersteunend matras zorgt ervoor dat u een prettige nachtrust heeft en uitgerust opstaat. Lopen op steunzolen zorgt ervoor dat u vele malen langer kunt lopen zonder dat u vermoeit raakt of branderige voeten krijgt of nog veel erger, pijnklachten ontwikkelt. Maar soms is een steunzool écht nodig, omdat er al pijnklachten zijn. Onze steunzolen bieden snel verlichting van uw pijn, maar een goede steunzool vergt natuurlijk ook een goede schoen. Soms is een een combinatie van steunzolen met specifieke correcties van uw huidig schoeisel of simpelweg een goed schoenadvies de oplossing. Wij weten als orthopedisch schoenmaker precies wat goed is voor uw voet. De steunzolen worden namelijk gemaakt door dé voetspecialist.

 

De vergoeding voor steunzolen is afhankelijk van uw zorgverzekeraar én uw aanvullende pakket. Soms wordt het hele bedrag vergoed, soms maar ten dele. Soms ook niet. U dient steunzolen daarom zelf te declareren. Voor informatie over de hoogte van vergoeding bij uw zorgverzekering, kunt u het beste uw polisvoorwaarden doorlezen onder de rubriek 'Hulpmiddelen' of telefonisch contact opnemen met uw zorgverzekeraar. Omdat steunzolen worden vergoed uit het aanvullende pakket vallen deze niet onder het eigen risico.

 

U hoeft voor het aanmeten van steunzolen geen afspraak te maken. U kunt op de dinsdag, donderdag of vrijdag vrijblijvend langskomen. De levertijd is maximaal veertien dagen en de kosten bedragen € 90,- voor normale steunzolen en € 100,- voor specifieke steunzolen (per paar).

 

Klik hier voor nog veel meer informatie over onze steunzolen.

Advies van de schoenspecialist

 

Een schoen dient primair als bescherming van uw voet. Ooit liepen we allemaal op blote voeten, inmiddels is bijna niemand dat nog gewend; onze voeten hebben zich aangepast aan het dragen van schoenen. Vroeger werd altijd gezegd dat kinderen stevige schoenen dienen te dragen, maar het feit dat de voet juist zelf bewegelijkheid nodig heeft om zich goed te ontwikkelen spreekt dat tegen.

Ons schoenadvies onderscheidt zich daarom duidelijk tussen de volwassen- en kindervoet. Heeft u echter pijn of vermoeidheidsklachten, dan kan een goede schoen het verschil maken. Ook bij kinderen kan het zijn dat een stevige schoen toch nodig is. Wij kunnen u daar uiteraard uitgebreid over informeren. Daarnaast bieden wij een uitgebreid assortiment orthopedische sandalen voor de zomer of simpelweg voor in huis, maar ook speciale schoenen met een elastisch voorblad (voor voeten met erg gevoelige tenen en knokken). Wij werken ook samen met enkele goede schoenwinkels in de buurt die weten wat wij belangrijk vinden. Wij kunnen u zeker op weg helpen met het vinden van de juiste schoen. Maar misschien wilt u simpelweg weten of een orthopedische schoen misschien een goed idee is? Wellicht heeft u steunzolen nodig? Heeft u last van rugklachten en vermoedt u dat u een beenlengteverschil heeft? Kortom, heeft u vragen? Maak een vrijblijvende afspraak.

 

Maakt een afspraak voor een adviesgesprek

De orthopedische verbandschoen.

 

Wij leveren ook verbandschoenen. Dit is een kant-en-klaar product genaamd: Pullman Pantoffels. Deze pantoffels kunnen aan alle kanten open kunnen en zijn daardoor makkelijk aan of uit te trekken zijn. Door deze ideale klittenbandsluiting en de rits achterop zijn ze ook makkelijk volledig op maat te stellen. Ze passen dus vrijwel altijd: ideaal bij oedeem of als tijdelijke voorziening na een operatieve ingreep. Ze bieden echter weinig tot geen steun en zijn geen vervanging van uw normale schoeisel! Wel zijn ze natuurlijk zeer geschikt wanneer het met een gewone pantoffel even niet meer lukt.

De kosten bedragen € 115,- per paar. Dit wordt door de meeste zorgverzekeraars vergoed, mits voorgeschreven door uw huisarts of specialist.

De semi-orthopedische schoen (OSB)

 

De semi-orthopedische schoen is zoals het woord semi al zegt een half-orthopedisch product. Het is een fabrieksproduct dat speciaal is ontwikkeld voor diversen orthopedische aanpassingen. Deze schoenen worden veelal voorgeschreven wanneer confectieschoenen met steunzolen niet meer afdoende is. De semi-orthopedische schoen heeft o.a. een verstevigde contrefort en is in verschillende breedtematen leverbaar. De schoen is degelijker, duurzamer en van steviger dan een gewone schoen. Tevens biedt de schoen ruimte voor een steunzool. Omdat niet alle modellen even goed zijn hebben wij onze collectie zorgvuldig samengesteld. Wij hebben een volledige pas-serie op voorraad. Een nadeel van semi-orthopedische schoenen is dat ze niet speciaal voor uw voettype zijn gemaakt. De semi-orthopedische schoen is zo gemaakt dat meerdere voettypen de schoen zouden moeten passen, net als de confectieschoen. Indien uw voettype sterk afwijkt van de 'confectie'-voet zal ook deze oplossing niet het gewenste resultaat geven en kan door de stevigere constructie zelfs veel problemen geven door wrijving of drukplekken; bijvoorbeeld bij een fors onderling verschil in breedte of lengte van de voeten. Wij zullen de schoen dan enigszins passend moeten maken. Wanneer u moeite heeft om goed passend confectieschoeisel te vinden, koopt u misschien al zeer zachte en soepele schoenen, omdat u voeten erg gevoelig zijn? Ook een semi-orthopedische schoen zal dan geen geen adequate oplossing voor u zijn.  

De orthopedische schoen (OSA)

 

Mooie orthopedische schoenen

 

De orthopedische schoen is een vrijwel volledig met de hand en speciaal voor uw voet gemaakte schoen waarin tevens alle medische voorzieningen zijn verwerkt. Dit is de ideale, maar vaak ook enige oplossing bij bepaalde voetproblematiek. Bijvoorbeeld: 

  • Als de voeten een extreem onderling verschil in lengte en/of breedte vertonen.

  • Als er sprake is van een fors verschil in de lengte van de benen.

  • Bij het gedeeltelijk of geheel ontbreken van delen van de voet.

  • Bij zeer slappe of instabiele enkelbanden zoals bijvoorbeeld: hyperlaxity.

  • Bij extreme afwijkingen in de as van het enkelgewricht zoals: de platknikvoet, extreme holvoet, klompvoet of traumatische aandoeningen.

  • Bij diverse chronische gevolgen van ziektebeelden zoals: reuma, diabetes, artrose, verlammingen, spasticiteit en andere aandoeningen die het lopen en staan beperken.

Elk probleem vergt een unieke oplossing.

 

Mooie orthopedische schoenenOm in aanmerking te komen voor orthopedisch schoeisel stelt de zorgverzekeraar dat minimaal twee van deze indicaties geconstateerd moeten zijn. Bovendien komt u alleen in aanmerking komt wanneer u niet adequaat en pijnloos op andere schoenen kunt lopen. De eerste keer dienen de schoenen te worden voorgeschreven door een medisch specialist. Bij een herhalingspaar voldoet een aanvraag van uw huisarts.

 

Orthopedische schoenen werken echter ook preventief; ze zorgen ervoor dat uw voetproblemen niet verslechteren en kunnen u dus een hoop problemen besparen. Wij maken mooie orthopedische schoenen. Uiteraard is het wel afhankelijk van de vorm van uw voet en de aard van uw klachten. Als u bijvoorbeeld problemen in de enkel heeft is een lage schoen geen goede oplossing. Als u voet erg breed is zullen wij geen smal schoentje maken. Desondanks weten wij dat- door middel van combinaties en vormgeving - zeer mooi weg te werken. Uiteindelijk zullen wij samen met u bepalen wat wijsheid is en voor u een goede en mooie oplossing. Een schoen waarvan mensen zich verwonderend afvragen waar ze vandaan komen, in plaats van dat men zich afvraagt of er met uw voeten iets mis is.

 

 Maak een afspraak voor orthopedische schoenen

 

De orthopedische werkschoen (OSA-SB)

 

 

Ook is het mogelijk om uw werkschoenen geheel op maat door ons te laten maken. In principe worden werkschoenen niet door uw eigen zorgverzekeraar vergoed, maar vaak wel door het UWV (of uw werkgever zelf). In onze orthopedische werkschoenen zitten alle voorzieningen van uw orthopedische schoenen, maar tevens alle aanpassingen die vereist zijn bij een werkschoen. Denk aan de stalen neus, een stalen- of Kevlar-bodemplaat, en een water- en zuurbestendig onderwerk in diverse profielen. Uiteraard worden werkschoenen gemaakt van stevig leer dat tegen alle omstandigheden bestand is. Omdat orthopedische werkschoenen geheel op maat en voor uw voeten worden gemaakt, dragen deze niet meer de officiële titel S3. Dit omdat S3-werkschoenen in serie in de fabriek worden gemaakt en met een bepaalde certificering. Dit is bij orthopedisch schoeisel helaas niet mogelijk, ondanks dat ze aan alle voorwaarden voldoen. Hierdoor verandert de officiële certificering van S3 naar SB met aanvullende eisen. Echter is het voor werkgevers van belang dat dit duidelijk wordt gecommuniceerd i.v.m. met de eisen die de verzekeraar van uw werkgever stelt aan werk- en veiligheidskleding binnen het bedrijf. Het is dan ook verstandig om uw werkgever eerst een offerte aan te bieden met deze vermelding.

De aanvraag

 

Een aanvraag voor een eerste paar semi- of orthopedische schoenen, dient altijd door een medisch specialist te worden voorgeschreven. Bij voorkeur een orthopedisch chirurg, revalidatiearts of reumatoloog. U dient eerst een verwijsbriefje aan uw huisarts te vragen.

 

Bij een herhalingspaar of reservepaar voldoet een herhalingsaanvraag van uw huisarts. Uw zorgverzekereraar eist dat wij de medische aanvraag archiveren.

 

Offerte & machtiging

 

Voorheen diende elk paar schoenen eerst vooraf aangevraagd en gemachtigd te worden. Er werd een offerte bij uw zorgverzekeraars ingediend en bij goedkeuring werd een machtiging afgegeven. Er zijn nu nog maar enkele zorgverzekeraars die dit nog toepassen. De VRZ-groep en de CZ-groep.

 

Onder de VRZ-groep vallen De Amersfoortse, Ditzo, IAK, ASR en PNO Ziektekosten

 

De CZ-groep bestaat uit CZ, Delta Lloyd en Ohra.

 

Bent u verzekerd bij de CZ-Groep, DSW-groep of UVIT-groep, dan dient alléén de eerste verstrekking te worden aangevraagd. Voor herhaling- en reserve paren hanteert men de deregularisatie-procedure. Wel verschillen de voorwaarden enigszins per zorgverzekeraar binnen een groep.

 

Deregularisatie-procedure

 

Veel zorgverzekeraars hanteren een deregularisatie-procedure. Dit houdt in dat er geen aanvraag meer behoeft. De leverancier beoordeeld en bepaald de noodzaak van een voorziening. Met onze jarenlange ervaring is dat op zich geen onlogische gedachte, maar het legt tevens alle verantwoordelijkheid en administratie bij ons. Dit houdt in dat wij alle medische verklaringen en technische dossiers in ons bezit moeten hebben. Wij kunnen achteraf gecontroleerd worden.

 

Levering- en gebruikstermijnen

 

Orthopedische- en semi-orthopedische schoenen kennen een gebruikstermijn. Hiermee wordt de termijn bedoeld wanneer u weer recht heeft op een nieuw paar schoenen. Men gaat ervan uit dat schoenen een bepaalde levensduur hebben en na verloop van tijd niet meer adequaat zijn. Wij kunnen u uiteraard precies informeren welke gebruikerstermijn uw zorgverzekeraar hanteert.

 

Reserve- of wisselparen

 

Elke zorgverzekeraar stelt dat u recht heeft op een reserve -of wisselpaar. Meestal is dat eens om de drie jaar. Een eerste reserve paar kan drie of vier maanden vanaf de laatste afleverdatum worden vervaardigd.

 

Gebruikstermijnen per zorgverzekeraar.

 

Zilveren kruis (voorheen Achmea Zorg-groep) heeft een gebruikstermijn van achtien maanden vanaf het laatste herhalingspaar en achtien maanden na het laatste reservepaar. Het reservepaar mag vier maanden na het laatste paar worden geleverd.

Bij Zilveren Kruis  mag een nieuw paar echter alléén als vervanging van het herhalings- of reservepaar worden geleverd. U mag dan niet meer of minder dan over twee paar adequate schoenen beschikken. Een nieuw paar kan dus alleen verstrekt worden als een van de oude paren niet meer adequaat is.

 

De CZ-groep vergoed eenmaal een reservepaar. Daarna hanteert men een gebruikstermijn van vijftien maanden. Het reservepaar mag drie maanden na het laatste paar worden geleverd. Een nieuw reservepaar dient echter eerst aangevraagd te worden voorzien van een goede motivatie waarom vervanging strikt noodzakelijk is.

 

De UVIT-groep hanteert een gebruikstermijn van achtien maanden en elke drie jaar een reservepaar. Het reservepaar mag drie maanden na het laatste paar worden geleverd.

 

Overigen groepen hanteren vijftien maanden en elke drie jaar een reservepaar.

 

Voor jongeren onder de zestien jaar is de gebruikstermijn negen maanden

 

Wanneer is een schoen technisch of functioneel niet adequaat meer? Dat is uiteraard afhankelijk van diverse factoren. Overmatige slijtage door een bepaald voetproblematiek. Een voorziening die zijn functie niet meer naar behoren waarborgt. Een verandering van de medische indicatie. En uiteraard het onderhoud en staat van uw schoeisel. Uiteraard is ieder mens uniek, zo ook de oorzaak tot vervanging. Is een schoen bij controle technisch niet adequaat meer en is vervanging toch dringend nodig, dan dient dit met toelichting en te worden aangevraagd en wordt dit beoordeeld door de zorgverzekeraar. 

Wat kost het mij?

Orthopedische schoenen en semi-orthopedsiche schoenen zijn best duur, maar gelukkig worden ze bijna volledig vergoed vanuit de basisverzekering. De prijzen worden jaarlijks bepaald door de zorgverzekeraars. Elke zorgverzekeraar hanteert een eigen prijsopbouw en prijslijst. Zo kan het zijn dat uw schoen bij een andere zorgverzekeraarsgroep verschilt van prijs. Maar wat kost het u?

 

De wetteijke eigen bijdrage 2017

  

Orthopedische- en semi-orthopedische schoenen kennen een wettelijke eigen bijdrage. Deze wordt jaarlijks door de overheid vastgesteld en is voor iedereen hetzelfde. Deze wettelijke eigen bijdrage staat los van het verplichte eigen risico. Voor elk paar schoenen betaald u telkens een eigen bijdrage.

 

Momenteel bedraagt de eigen bijdrage €135,00 (1 Januari 2017).

Bij jongeren onder de zestien jaar is de eigen bijdrage €67,50

 

Waarom bestaat er een eigen bijdrage naast het eigen risico?  Men stelt dat als u geen voetproblemen ondervindt en u in de 'gewone' winkel schoenen koopt daar ook geld voor moet betalen. De eigen bijdrage bestaat al heel lang.

 

Heeft u bij uw zorgverzekering een aanvullend pakket, dan kunt u in de meeste gevallen de eigen bijdrage van uw schoenen weer declareren. Deze wordt, afhankelijk van uw zorgverzekeraar en aanvullend pakket, gedeeltelijk of soms geheel vergoed, maar soms ook niet.

 

Het verplichte eigen risico 2017

 

Vanaf januari 2008 heeft iedereen in Nederland een verplicht eigen risico. Momenteel bedraagt het eigen risico € 385,- (januari 2017)

Het verplicht eigen risico geldt alleen voor verzekerden van achttien jaar en ouder. Zorg zoals een consult bij de huisarts of verloskundige valt niet onder het eigen risico. Evenals vergoedingen vanuit een aanvullend pakket. Het verplichte eigen risico komt boven op het door u zelf vastgestelde eigen risico (u kunt namelijk zelf voor een hoger eigen risico kiezen). Dit totale bedrag aan eigen risico wordt dan naast de wettelijke eigen bijdrage met u verrekend. Heeft u veel medische kosten, dan is tegen het einde van het jaar het eigen risico al volledig met u verrekend. Het zijn voor u veelal jaarlijks terugkerende vaste kosten. Indien wij uw schoenen echter aan het begin van een kalenderjaar leveren, zal het gehele openstaande eigen risico in één keer met u worden verrekend.

 

Het eigen risico wordt door de zorgverzekeraar rechtstreeks bij u in rekening gebracht.  De eigen bijdrage betaalt u meestal aan ons, maar er zijn uitzonderingen. Bij de zorgverzekeraars Unive, VGZ, IZZ, IZA, CZ, Ohra en Delta Lloyd betaalt u niks aan ons, maar worden alle kosten door uw zorgverzekeraar bij u in rekening gebracht. De kosten blijven uiteraard wel hetzelfde, alleen de afhandeling is anders. 

Het aanmeten

 

Bij een aanmeetafspraak voor eerste paar orthopedische schoenen gaan wij eerst uw problemen en pijnklachten beoordelen. Wij zullen dan het een en ander toelichten over onze bevindingen, de mogelijkheden en u informeren over ons verwachtingspatroon, maar uiteindelijk wat wij voor u kunnen betekenen. Daarna beginnen wij met het 'maatnemen'. Er worden dan diversen afdrukken van uw voeten gemaakt zoals: blauwdrukken, schuimbakafdrukken. Wij meten letterlijk de hele voet op en nemen al onze bevindingen met u door. Daarna zoeken we samen een model uit en bepalen de kleur, de leersoorten en tevens het type onderwerk. Soms kunnen wij tijdelijk al wat voor u doen om de levertijd te overbruggen. Vervolgens zullen wij u informeren over hoe het verder zal verlopen en wanneer u van ons een schriftelijke uitnodiging voor het passen kunt verwachten.

 

Omdat dit aanmeten de eerste keer enige tijd en aandacht vergt - en wij die tijd graag voor u willen nemen -, hebben wij hiervoor speciaal de woensdag en donderdag gereserveerd. Wij kunnen u dan uitgebreid helpen. Bij het passen, afleveren of bij het uitzoeken van herhalingsparen zijn andere dagen natuurlijk wel gewoon mogelijk (wel volgens afspraak).

 

Onze levertijd

 

De orthopedische schoenen worden vrijwel volledig in onze eigen werkplaats vervaardigd. Deze bevindt zich tevens in ons pand aan de Wakkerstraat. Onze levertijd is mede daardoor relatief kort. Variërend van acht weken tot tien weken, afhankelijk van de drukte en de bewerkelijkheid van het type schoen. Dit is natuurlijk nog best een flinke periode, maar gelukkig wel veel sneller dan gemiddeld. Het blijft natuurlijk handwerk dat helaas enige tijd vergt. Daarnaast staat de kwaliteit bij ons ook erg hoog in het vaandel. Aangezien wij de werkzaamheden zoveel mogelijk door dezelfde persoon willen laten uitvoeren, beïnvloedt dit natuurlijk ook onze levertijd.

 

 

 

 

 

Het passen

 

De pasfase is een belangrijke fase, vooral omdat onze paswijze uniek is. Meestal wordt bij collega's gepast met een tijdelijk passchoentje van voeringleder en/of een doorzichtige plasticfolie-schoentje. Wij passen met de uiteindelijke schoen. Dus met het door u uitgekozen model en materiaal, alleen bevindt de schoen zich nog in de pasfase. Dit houdt in dat de schoen nog niet helemaal afgewerkt is en wij nog de mogelijkheid hebben wijzigingen door te voeren. U kunt dus tijdens het passen ook precies zien hoe de schoen eruit ziet. Het passen via de conventionele manier duurt veel langer, omdat de uiteindelijke schoen nog helemaal gemaakt dient te worden.  Als het passen klaar is maken we gelijk een afleverafspraak met u, zodat u precies weet wanneer u uw schoenen kunt komen afhalen.

 

Het afleveren & nacontrole

 

Als er eenmaal gepast is en alles is naar uw en onze wens, dan gaan wij uw schoenen afmaken. Dit is vaak een kwestie van het onderwerk en indien nodig enige aanpassingen. Uw schoenen zullen na het passen binnen twee weken klaar zijn. Als u de schoenen komt ophalen, passen en controleren wij ze nog even en, na afhandeling van de eigen bijdrage, zijn ze van u. Als laatste geven wij u nog wat adviezen mee over controles, onderhoud, en de noodzaak van correcties van uw schoenen. Wij adviseren hoe u uw schoenen het beste geleidelijk kunt inlopen en wat u kunt doen bij eventuele klachten of problemen.

 

Rest ons dan alleen nog u veel plezier en loopgenot te wensen met uw nieuwe schoenen. 

Spoedleveringen

 

Omdat wij als klein orthopedische bedrijf en onze specifieke werkwijze een zeer korte levertijd hebben, is de vraag naar spoedleveringen minder van toepassing. Echter kunnen er altijd situaties ontstaan, waarbij een spoedlevering toch noodzakelijk wordt geacht. 

  

Indicaties voor spoedleveringen

 

In geval van een tijdelijke noodvoorziening of in geval van een sterk gewijzigde indicatie, waardoor de huidige schoenen onbruikbaar zijn. Indien cliënten op korte termijn op reis gaan en daarvoor echt geen adequate schoenen meer hebben, een huwelijk of andere gegronde redenen. Laten wij vooropstellen; een spoedlevering kan nimmer ten koste van de kwaliteit en functionaliteit gaan.  Het moet technisch haalbaar zijn.

 

Spoed en streefdatum

 

Mocht de situatie ontstaan dan zal dit altijd in overleg met u worden beoordeeld. Ook als er geen echte spoed vereist is kan er een streefdatum worden aangegeven. In dat geval worden er geen beloftes gedaan, maar vooral goede wil getoond. Dit alles is in lijn met het soort service en klantvriendelijkheid die wij van huis uit willen bieden. Er is dus sprake van een duidelijk onderscheid tussen spoedleveringen en welwillendheid. Echter de voorwaarde van kwaliteit en dus technische haalbaarheid moet worden gehandhaafd.

 

Voorwaarden

 

Een spoedlevering heeft ook zijn beperkingen. Een spoedlevering kent een minimum van drie weken. Levering binnen deze tijd is niet haalbaar binnen de criteria. Dit is overigens buiten de doorlooptijd van de betreffende zorgverzekeraar (indien van toepassing). Bij elk individueel paar zal worden bekeken wat de technische haalbaarheid zal zijn.

 

Realisatie

 

Omdat wij bijna alle werkzaamheden in eigen beheer uitvoeren verkort dit de levertijd. Wij kunnen dus zelf onze prioriteiten bepalen en verleggen. Een ander voordeel van ons bedrijf zijn onze afspraakmogelijkheden. Belt u vandaag, dan kunt u veelal heel snel bij ons terecht. Dit geldt voor herhalingsparen, het passen, afleveren en nazorg.  Bij nieuwe cliënten vergt het aanmeten meer tijd. Daarom hebben wij daar speciale dagen voor gereserveerd en zit onze agenda vaak al vol, maar tot nu toe is het nog nooit voorgekomen dat wij een spoed- of zelfs streefdatum niet hebben gehaald. U dient de schoenen nog eerst in te lopen voor deze intensief kunnen worden gebruikt. Dit speelt dus tevens mee in de beoordeling of het geheel haalbaar is. Immers een paar schoenen voor een wandelvakantie maken, die nog moeten worden ingelopen is niet verstandig. Vandaag trouwschoenen afleveren die morgen de hele dag worden gedragen is verre van verstandig. ;-)

 

Leveringsvoorwaarden en garantie

 

Wij bieden bij normaal gebruik van ons product ongelimiteerde garantie. Uiteraard is dit in mate van redelijkheid en op basis van de geboden onderhoudsadvies. Dit houdt in dat de schoenen binnen de vastgestelde termijnen onderhouden en gecorrigeerd dienen te worden, anders loopt u ze letterlijk stuk en zijn ze niet altijd meer zomaar te herstellen.

Huisbezoek

 

Bent u niet in staat ons te bezoeken, dan kunnen wij bij uw thuis komen. Wij zijn echter een klein bedrijf en hebben niet altijd de mogelijkheid om u direct bezoeken. Dit betreft vooral het aanmeten en bij complexe problemen met uw schoenen. Bent u in staat om ons te bezoeken, dan kunnen wij u snel, adequaat en dus efficiënter helpen. Zeker omdat in sommige gevallen er het een en ander ter plekke geprobeerd kan worden om zo te bepalen wat de beste oplossing is. Dat kan soms best een kleine puzzel zijn.

  

Patiënten belangenorganisaties

 

http://www.consumentendezorg.nl

http://www.npcf.nl/

http://patientenvereniging.startpagina.nl voor alle patiëntenverenigingen in Nederland

 

Klachten

 

Wij hebben de naam zeer geduldig te zijn en eigenlijk geen klachten te kennen. Wij doen altijd ons uiterste best om u als klant tevreden te stemmen en gaan daar heel ver in. Heeft u dus problemen, dan kunt u het beste snel weer contact met ons opnemen. Wij kunnen deze problemen snel weer verhelpen of een passende oplossing bieden. Echter kan het zijn dat ondanks onze goed wil en inzet we er samen niet uit komen. Heeft u  klachten en  wenst u onafhankelijke bemiddeling, dan kunt u dit schriftelijk richten aan: 

 

Stichting Erkenningsregeling van Medische Hulpmiddelen

T.a.v. De Geschillencommissie

Postbus 526

2400 AM Alphen aan den Rijn 

 

Stichting Klachtencommissie Gezondheidszorg
Lotterstraat 34,

2021 TG, Haarlem

 

Heeft u klachten over ons, en komen wij er samen niet uit, dan kunt u dit schriftelijk richten aan: 

 

Secretariaat Klachtencommissie Orthopedische en Medische Hulpmiddelen

T.a.v. De Klachtencommissie

Postbus 405

3100 AK Schiedam

 

Waarnemersregeling

 

Tijdens de feestdagen is ons bedrijf gesloten. De specifieke data worden duidelijk en ruim van tevoren aangegeven in onze winkel. Ook wordt dit vermeldt op het antwoordapparaat, op deze internetsite en onze Facebookpagina. Om te zorgen dat u als klant daar zo weinig mogelijk hinder van ondervindt, wordt het werk daar zo veel mogelijk op afgestemd. Heeft u problemen, dan kunt u deze inspreken. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen voor een afspraak als wij terug zijn. Heeft u echter bij hoge uitzondering met spoed hulp nodig, dan hebben wij speciaal voor dit soort gevallen een afspraak met een van onze collega’s. U kunt dan terecht bij:

 

Schiedon Orthopedie Schoentechniek

Bovenkerkerweg 43

1185 XA Amstelveen.

Tel: (020) 641 53 08

Routebeschrijving vindt u op hun website:

http://www.schiedon.nl

 

Deze optie is echter alleen mogelijk bij extreme spoedgevallen. Onze collega kent u niet en is niet op de hoogte van uw voetproblematiek en heeft geen gegevens van u. Veelal heeft elke leverancier een eigen unieke werkwijze waardoor het veelal moeilijk is een oplossing te bieden. Ook zijn zij niet op de hoogte van onze motivatie en insteek van het beschoeiingsplan en kan dus alleen hulp bieden in uiterste spoedgevallen. Wij zijn verplicht deze maatregel aan te bieden, ongeacht onze persoonlijke bevindingen. Wij hebben dan ook geen inzicht in de juistheid van de geboden oplossingen of adviezen. 

Erkenningsregeling

 

Sinds 1995 is het in Nederland mogelijk de betere leverancier van medische hulpmiddelen te herkennen. Leveranciers die hoogwaardig kwaliteitswerk leveren zijn namelijk erkend door de SEMH, de Stichting Erkenningsregeling leveranciers Medische Hulpmiddelen en als zodanig herkenbaar aan het hieronder afgebeelde logo. De door de SEMH erkende leverancier is de professional die door opleiding en jarenlange ervaring precies weet hoe te handelen. Vanaf het opnemen van de maatvoering, de vervaardiging van het product tot aan de ‘finishing touch’ bij het passen bent u bij de erkende leverancier in goede handen. De erkenning door de SEMH heeft meerwaarde voor alle partijen: de consument, de leverancier en de zorgverzekeraar. De leverancier wordt regelmatig getoetst of het werk dat wordt geleverd constant van hoge kwaliteit is en daarmee voldoet aan de eisen; de consument heeft een waarborg voor kwaliteit, kennis en begrip en de zorgverzekeraar weet dat het geld goed wordt besteed. Wanneer een leverancier van medische hulpmiddelen erkend wil worden, gaat daar een heel traject aan vooraf. Allereerst worden de eisen opgesteld waaraan een erkende leverancier moet voldoen. Onder verantwoordelijkheid van het SEMH-bestuur worden deze eisen opgesteld in overleg met de belanghebbenden zoals brancheorganisaties van de leveranciers, patiëntenbelangenorganisaties, voorschrijvers en zorgverzekeraars. De eisen die aan erkende leveranciers worden gesteld hebben altijd betrekking op:

  • Deskundigheid

  • Opleiding/bijscholing

  • Privacy

  • Levertijden

  • Beheer van voorraden

  • Inrichting van de locatie en de omgeving

  • Productieproces

Alvorens leveranciers erkend worden, moeten ze eerst een toetsing ondergaan, waaruit moet blijken dat de leverancier volledig volgens de eisen werkt. Regelmatig moeten leveranciers eerst verbeteringen toepassen, voordat zij over de erkenning kunnen beschikken.  Wanneer een leverancier van medische hulpmiddelen eenmaal erkend is, blijft het bedrijf bezocht worden door toetsers (dit zijn deskundigen op het gebied van kwaliteitszorg) die ter plekke onder andere een steekproef uitvoeren en controleren of nog steeds aan de erkenningregels wordt voldaan.    

Wakkerstraat 2       •    1097 CE       •     Amsterdam      •      Tel 020-665 45 21     •       E-mail     •    © Copyright 2014